loading...
اف یازده | اخبار ، آشپزی ، دانلود آهنگ ، کد آهنگ پیشواز
عبدالله اسکندری بازدید : 181 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)

مجله سیب سبز - نيلوفر جامه‌بزرگي‌: هرقدر هم كه بگويند يائسگي به معناي از دست رفتن جواني شما نيست اما اتفاقاتي كه با گذشتن شما از اين مرحله در ظاهرتان مي‌افتد، مي‌تواند بيشتر از هر زماني شما را نگران ورودتان به جمع پيرها كند. واقعيت اين است كه با ورود به سن يائسگي، بدن شما در كلاژن‌سازي تنبل مي‌شود و درنتيجه چربي پوست شما كاهش پيدا كرده، قدرت ارتجاعي پوست‌تان را از دست مي‌دهيد و با سرعتي بيشتر از قبل دچار افتادگي پوست مي‌شويد. اين چروك‌ها بيشتر خودشان را در ناحيه گردن و قسمت‌هاي بالاي لب نشان مي‌دهند و بر چهره و جواني شما تاثير مي‌گذارند. اگر نمي‌خواهيد پيري به اين زودي‌ها بر چهره‌تان بنشيند اين مطلب را بخوانيد تا از علت و راه و روش درمان پوست‌تان باخبر شويد.

وسواسي نباشيد

قدم اول براي اينكه پوست‌تان همچنان سالم و جوان باقي بماند، پاكيزه نگه داشتن آن است. پوست‌تان را هميشه بشوييد و با پوست چرب شب‌ها سر بر بالين نگذاريد؛ فقط بايد حواس‌تان باشد تا رطوبت پوست‌تان حفظ شود زیرا خشكي عامل مهم ايجاد چين و چروك‌هاست. استفاده از صابون‌‌هاي سخت و شيميايي كه انبوهي از مواد شيميايي دارند را كنار بگذاريد و از صابون‌هاي حاوی روغن‌هاي طبيعي استفاده كنيد؛ صابون‌هاي ملايم و آبرسان كه حاوي هيدرات هستند، براي شما مناسب‌ترند. مي‌توانيد از ماسك‌هاي طبيعي استفاده كنيد، خيار و ماست را روزي 10 الي 15 دقيقه روي پوست‌تان بگذاريد. اجازه دهيد تا خشك شود و سپس آن را بشوييد. ماست سفت‌كننده پوست است و سلول‌هاي مرده آن را از بين مي‌برد با گذاشتن اين ماسك روي پوست‌تان به سفت‌تر شدن عضلات آن كمك مي‌كنيد.


نكاتي براي مقابله با افتادگي و چروكيدگي پوست دريائسگي


كرم مرطوب‌كننده همراه‌تان باشد

كرم‌هاي مرطوب‌كننده و آبرسان در اين سن بايد جزء جدا نشدني كيف‌تان باشند. خشكي پوست، چين و چروك پوست‌تان را بيشتر مي‌كند، پس هر وقت احساس كرديد پوست‌تان خشك شده است سطح آن را مرطوب كنيد. غير از پوست صورت‌تان، گردن‌تان را هم مرطوب كنيد. چروك شدن اين ناحيه هم تاثیر زيادي در چهره شما مي‌گذارد.


بي ضدآفتاب هرگز

اگرچه اغلب سرطان‌هاي پوست و چين و چروك‌ها‌ در 20 تا 40 سالگي سراغ‌تان مي‌آيند، اما در اين سن هم پوست شما همچنان به ضد آفتاب نياز دارد تا جوان بماند. به داروخانه برويد و ضدآفتابي با SPF30يا بالاتر بخريد و هر روز با حوصله تمام قسمت‌هاي پوست‌تان را با آن پوشش دهيد. در اين سنين لك‌ها در صورت، دست‌ها و قفسه سينه‌تان افزايش مي‌يابند كه بهتر است براي پيشگيري از كك و مك از كرم ضدآفتاب استفاده كنید. مي‌توانيد با مشورت پزشك از كرم‌هاي ضدآفتاب يا محصولات روشن‌كننده پوست استفاده كنيد.


به داد دست‌های‌تان‌هم برسيد

در اين سنين ممكن است دست‌های‌تان هم زيبايي قبل را نداشته باشند. پوست دست‌های‌‌تان هم با يائسه شدن رطوبت و كلاژن‌ خود را از دست مي‌دهد و احتمالا وقتي به آنها نگاه مي‌كنيد، به‌خاطر رگ‌هاي آبي مايل به سبز رنگ كه در دست‌های‌‌تان پديدار شده‌اند، احساس ناراحتي مي‌كنيد. براي جلوگيري از پيري پوست دست‌هاي‌تان به آنها هم مرطوب‌كننده برسانيد و از كرم ضدآفتاب براي‌شان استفاده كنيد. گذشته از اين هنگام استفاده از شوينده‌هاي شيميايي از دستكش استفاده كنيد تا مواد شيميايي به پوست‌تان آسيب نزند؛ با رعايت كردن اين نكات تا حدودي مي‌توانيد پيري را از دست‌های‌‌تان دور كنيد.


به غذاهاي‌تان طعم استروژن دهيد

كلاژن، پوست شما را جوان و شاداب مي‌كند. حالا كه قرار است هورمون استروژن‌تان كم شود، مي‌توانيد با خوردن خوراكي‌هايي كه حاوي آنتي‌اكسيدان هستند پوست‌تان را محكم‌تر و شاداب‌تر نگه داريد. براي رسيدن به اين هدف تا مي‌توانيد از ميوه‌ها و سبزيجاتي كه رنگ روشن دارند، استفاده كنيد، چغندر بخوريد و مصرف هويج و خيار را در برنامه روزانه‌تان قرار دهيد. بادام‌زميني و كنجد هم مي‌توانند ميان‌وعده‌هاي مناسبي براي شما باشند.


غذا با طعم سويا

براي حفظ جواني پوست‌تان از غذاهاي حاوي سويا هم استفاده كنيد كه بسيار براي پوست‌تان مفيد است. دانه سويا، ايزوفلاون دارد كه شامل تركيباتي است كه شبيه استروژن عمل مي‌كند و تغييراتي مثل نازك شدن پوست كه ناشي از سن است را كاهش مي‌دهد. كارشناسان معتقدند، تنها با مصرف حدود 50 ميلي‌گرم ايزوفلاون در روز كه معادل دو ليوان شير سوياست، مي‌توانيد در يائسگي هم جوان به نظر برسيد.


آرامش داشته باشيد

استرس پوست‌تان را خشك و حساس مي‌كند؛ از يك طرف پسوريازيس كه استرس در مبتلا شدن به آن نقش زيادي دارد، شرايطي را ايجاد مي‌كند تا پوست‌تان دچار خارش شود و از طرف ديگر اگر استرس داشته باشيد دل و دماغ مراقبت از پوست‌تان را هم از دست مي‌دهيد و به سمت افتادگي و چروك بيشتر پوست‌تان پيش مي‌رويد. به كلاس يوگا برويد و مديتيشن را امتحان كنيد تا آرامش بيشتري به دست بياوريد.


وزنه بزنيد

ورزش كردن تنها تكان دادن خود براي تقويت عضلات‌تان نيست؛ با ورزش كردن شما به دو روش اوضاع و احوال پوست‌تان را هم سر و سامان مي‌دهيد؛ اول اينكه استرس را كاهش می‌دهید و به جوان‌تر شدن پوست‌تان كمك مي‌كنيد و دوم اينكه ورزش تاثير زيادي در هورمون‌هاي شما دارد و گردش خون‌تان را هم افزايش مي‌دهد كه چرخه پير شدن پوست شما را كندتر مي‌كند. با ورزش منظم، اكسيژن رسانی بيشتر و گردش خون بهتر، پوست‌تان روشن‌تر و سالم‌تر مي‌شود.


نكاتي براي مقابله با افتادگي و چروكيدگي پوست دريائسگي


خواب خرسي داشته باشيد

اگر مي‌خواهيد پوست‌تان‌ تر و تازه به نظر بياييد، بي‌خيال استرس و شب‌كاري شويد و شب‌ها خوب بخوابيد. خواب مناسب از تيره شدن اطراف چشم‌تان پيشگيري کرده و بدن‌تان را دوباره شارژ مي‌كند. از طرفي خواب كم، هورمون‌هاي‌تان را بر هم مي‌زند و متابوليسم بدن‌تان را تغيير مي‌دهد. پس شب‌ها به خودتان رحم كنيد، تلفن‌تان را كنار بگذاريد و 8 تا 9 ساعت بخوابيد.


به مادرتان نگاه كنيد

دكتر طاهره افتخار، متخصص زنان و زايمان، استاد دانشگاه تهران معتقد است: كمبود هورمون استروژن و پروژسترون بافت همبندي پوست را ضعيف مي‌كند و باعث آتروفي مي‌شود. آتروفي، همان كاهش يا تحليل عضلات است. درست است كه هورمون‌ها دخيل‌اند و كمبود استروژن و پروژسترون اوضاع و احوال پوست‌تان را بر هم مي‌ريزد، اما اگر مادرتان سال‌هاست كه يائسه شده و همچنان پوست نسبتا خوبي دارد، احتمالا شما هم در دوران يائسگي همچنان زيبا مي‌مانيد. درصورتي‌كه مادرتان بدون استفاده از كرم‌هاي مختلف جوان به نظر مي‌رسد، با كمي خوش‌شانسي ممكن است شما هم ژن او را به ارث برده باشيد و در اين دوره هم جوان بمانيد.

ماساژ بگيريد

با ماساژدرماني و ورزش كردن هم مي‌توانيد به جوان شدن پوست‌تان كمك كنيد. با اين كار خون‌رساني در پوست‌تان انجام مي‌دهيد و شادابي را به چهرتان اضافه مي‌كنيد.


هورمون‌درماني كنيد

واقعيت اين است كه قدرت جذب هورمون‌ها در بدن همه افراد يكسان نيست؛ بعضي‌ها اين هورمون‌ها را خوب جذب نمي‌كنند، بعضي‌ها هم هورمون‌ها را بيشتر از حد نياز جذب مي‌كنند. پس اگر تصميم به هورمون‌درماني گرفته‌ايد حتما با متخصص مشورت كنيد.


سبدتان را سالم كنيد

با خوردن مواد غذايي نمي‌توانيد اوضاع را به حالت اول برگردانيد و تنها مي‌توانيد با رعايت توصيه‌ها و بعضی نكات از افتادگي بيشتر پوست‌تان پيشگيري كنيد. البته لازم است در اين سال‌ها با خوردن بيشتر غلات و لوبياها، استروژن بيشتري به بدن‌تان برسانيد. از تخم‌كتان و تخم‌آفتابگردان در سالادها و رژيم غذايي‌تان استفاده كنيد تا به سلامت پوست‌تان كمك كنيد. تربچه‌ها را هم در سبد خريدتان قرار دهيد تا جوان بمانيد.


دنبال زيبايي بدويد

اول هورمون‌ها

استروژن، هورموني است كه نقش زيادي در استحكام پوست و موي شما بازي مي‌كند و با وارد شدن به سن يائسگي و كاهش اين هورمون، خانم‌ها دچار ريزش مو و افتادگي پوست مي‌شوند. البته در اين بين تنها كاهش هورمون استروژن نيست كه كمر بر پيري پوست شما بسته و افزايش سن هم تاثيرش را بر چهره مرد و زن سالخورده مي‌گذارد اما خانم‌هاي يائسه، پوست‌شان زودتر خشك شده، ناخن‌هاي‌شان شكننده مي‌شود و دچار ريزش موي مردانه هم مي‌شوند. اصطلاح ريزش موی مردانه مربوط به ريزش مويي است كه به علت كمبود هورمون استروژن اتفاق مي‌افتد كه در خانم‌هاي يائسه بسيار شايع است.  براي درمان اين مشكلات با صلاحديد پزشك‌تان بايد سراغ هورمون‌درماني برويد.


آخر جراحي

اگر تلاش‌هاي‌تان براي پيشگيري كارگر نشد و هورمون‌درماني و مكمل‌هاي دارويي هم كمكي به حفظ جواني شما نكرد، براي اينكه دوباره جواني را در پوست‌تان ببينيد، مي‌توانيد به متخصص پوست مراجعه كنيد و از درمان‌هاي پيشرفته‌اي كه اين روزها رايج شده استفاده كنيد. درمان‌هاي معمول ليزر يا RFفراكشنال‌هاي فو تراپي، تزريق بوتاكس و ژل راه‌هاي جوان‌سازي پوست هستند و نهايتا اگر آنچه مي‌خواهيد نشديد، سراغ پزشك جراح پلاستيك برويد و عمل جراحي ليفتينگ انجام دهيد.

عبدالله اسکندری بازدید : 159 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)

وب سایت دیجیاتو - مریم موسوی: بسیاری از ما تلاش داریم که پروسه سفید شدن موهایمان را عقب بیاندازیم. اما این فرایندی است که در همه افراد اتفاق می افتد و به غیر مواردی که به ژنتیک ارتباط پیدا می کند، به نمادی از پیری و پا به سن گذاشتن افراد بدل گردیده.

برخی از افراد اما تغییر رنگ موهای خود را به هیچ وجه دوست ندارند و با هر ابزاری که شده (که ابتدائی ترینشان نیز رنگ کردن است) سعی می کنند که جوانی و طراوت گذشته را باز یابند. اما بعضی افراد هم از چنین اتفاق استقبال می کنند و اصلا دوست دارند که موهای جوگندمی داشته باشند.

اما باز گردیم به سراغ آنهایی که سفید شدن موهایشان را دوست ندارند. این افراد زمانی که برای نخستین بار با این رشته های مرواریدی شکل در سر خود روبرو می شوند، شگفت زده می گردند و بی درنگ سعی می کنند که آن را از جا بکنند. اما در همین حین به یاد این باور قدیمی می افتند که با کندن هر تار موی سفید ده عدد دیگر به جای آن رشد می کند.

آیا واقعا اینطور است؟


آیا کَندن موهای سفید باعث زیاد شدنشان می شود؟

کوتاه ترین و صریح ترین جواب به این سوال «خیر» است. درست متوجه شدید، کندن یک تار موی سفید باعث زیاد شدن آن نمی شود و در عوض تنها یک تار موی سپید دیگر به جای آن در می آید، تنها یک تار مو.

اما در برخی شرایط احتمال آنکه با کندن این تار موی سفید، دیگر چیزی به جای آن در نیاید هم وجود دارد و در نتیجه توصیه پزشکان این است که از کندن موهای خود (چه سفید و چه سیاه) خودداری نمایید.

حال سوال اینجاست که چرا موهای ما سفید می شوند؟ این پروسه ایست که با افزایش سن انسان آغاز می گردد چراکه سلول های رنگدانه نیز از سالخوردگی انسان تاثیر می پذیرند؛ به بیان دیگر این سلول ها یا می میرند یا اینکه توانایی شان برای تولید رنگ و انتقال آن به ساقه مو را از دست می دهند.

این فرایند باعث می شود که موها رنگی خاکستری یا سفید به خود بگیرند.  اما لازم است یادآور شویم که زمان بندی این اتفاق امری کاملا ژنتیکی است و به همین خاطر سفید شدن مو در برخی از افراد زودتر از بعضی دیگر آغاز می شود.

زمانی که مویی را از جایش می کنید، آن تار از فولیکول خود خارج می شود. یک فولیکول می تواند تنها یک رشته مو را تولید کند و چون سلول های رنگدانه تنها فولیکولی را تحت تاثیر قرار می دهند که در آن قرار گرفته اند، قادر به اینکه رنگ تارهای موی مجاور به خود را تغییر دهند نخواهند بود.

اما علت آنکه برخی تصور می کنند با این کار رشته های موی بیشتری سفید می شوند این است که موها بسیار آرام تغییر رنگ می دهند و فرایند سفید شدنشان از فولیکول آنها آغاز می شود و شاید فرایند مذکور از قبل در فولیکول های مجاور به یک تار موی سفید آغاز شده باشد و شما نیز از این مساله بی اطلاع باشید.

آیا کَندن موهای سفید باعث زیاد شدنشان می شود؟

زمانی که به جای موی سفید کنده شده تار موی جدیدی در می آید، موهایی که اطراف آن قرار دارند احتمالا به مرحله ای رسیده اند که سفیدی ساقه هایشان قابل رویت شده باشد. در نتیجه این باور قدیمی از جهاتی هم می تواند درست باشد هرچند که علت آن کندن تار موی سفید نیست.

اما توصیه می شود که از کندن موهای سفید خود جلوگیری نمایید چراکه کندن موها به ویژه اگر تکرار شود نوعی تروما یا زخم را در فولیکول مو ایجاد می کند و در نتیجه ممکن است که دچار نوعی عفونت و در دراز مدت طاسی شوید. با این همه اگر باز هم دوست دارید که از دست آن رشته موی سفید و متمایز خلاص شوید بهترین راه این است که آن را قیچی نمایید.

عبدالله اسکندری بازدید : 154 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)

وحید خامسی:  با پیشرفت صنایع شیمیایی و داروسازی سوداگران مرگ به ترکیبات ارزان‌قیمت و جدیدی روی آورده‌اند که تأثیری چندین برابر مخرب‌تر از مخدرهای سنتی بر ذهن و بدن مصرف کنندگان باقی می‌گذارد.

هوشیاری و اختیار از بزرگترین نعمت‌هایی است که انسان از آن بهره‌مند شده و به نوعی تفاوت اصلی میان انسان و حیوان قدرت استدلال و تصمیم‌گیری است، اما عجیب آنکه برخی برای غلبه این هوشیاری دست به دامن هر نوع ماده‌ی مخدر و روانگردان می‌شوند تا شاید لحظاتی را شادتر بگذرانند و حسی جدید را تجربه کنند، غافل از آنکه با این تجربه‌های کوچک چه تأثیر ویرانگری بر روی زندگی و آینده‌ی خود باقی می‌گذارند.

گفته می‌شود سودجویان مواد مخدر صنعتی و روانگردان را فاقد اثرات اعتیاد آور معرفی می‌کنند که تأثیر محدودی بر انسان باقی می‌گذارد، اما در واقع مخدرهای صنعتی بسیار ویرانگرتر از آن چیزی هستند که می‌توان تصور کرد.

وقتی صنعت کمر به قتل انسان می‌بندد؛ ۵ ماده‌ی مخدر صنعتی جدید

در ادامه برای آشنایی خوانندگان عمدتاً جوان  نگاهی داریم به پنج نوع از قوی‌ترین افیون‌های صنعتی و آنچه در ذهن و بدن انسان باقی خواهند گذاشت.

۱. کروکودیل

وقتی صنعت کمر به قتل انسان می‌بندد؛ ۵ ماده‌ی مخدر صنعتی جدید


گروهی از مواد مخدر خیابانی به نام دزومورفین وحشتناک‌ترین تأثیرات ممکن را در قربانیان باقی خواهند گذاشت؛ مشتقی ارزان‌قیمت از کدئین که در نفت، بنزین، الکل و یا تینر ساختمانی حل شده و معتادان به صورت زیر جلدی به بدنشان تزریق می‌کنند. این ماده بخشی تیره و زبر از پوست و گوشت فاسد شده را از خود باقی می‌گذارد که همین امر باعث شده تا به نام گوشتخوار یا کروکودیل مشهور شود.

 در حالی که پیش از این مصرف کروکودیل به روسیه و کشورهای بلوک شوروی سابق محدود شده بود امروزه مصرف این ماده در کشورهای دیگر نیز رواج یافته است. افرادی که موفق شده‌اند اعتیاد به این ماده را ترک کنند تا آخر عمر از اثرات مخرب آن رنج خواهند برد. درد و زخم‌های عمیق بر روی بدن، آسیب به استخوان و قطع اندام. مشکلات در تکلم و مهارت‌های حرکتی و آسیب‌های مختلف مغزی فقط بخشی از عواقب استفاده از کروکودیل است.


۲. 2C-P


وقتی صنعت کمر به قتل انسان می‌بندد؛ ۵ ماده‌ی مخدر صنعتی جدید

نوع ناشناخته‌ای از توهم مصنوعی با استفاده از این ماده به وجود می‌آید؛ 2C-P مخدری بسیار قوی با اثرات روانگردانی شدید و طولانی مدت است. تأثیرات مخرب این ماده چند ساعت پس از مصرف شروع می‌شود و طبق گزارش‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت طول خواهد کشید.

 به گزارش پلیس چهار نوجوان که در جریان یک کنسرت از این ماده استفاده کرده بودند همزمان بیهوش شده‌اند و مدتی بعد جریان تنفسی و نبض آن‌ها نیز قطع شد.


۳. روغن حشیش بوتان

وقتی صنعت کمر به قتل انسان می‌بندد؛ ۵ ماده‌ی مخدر صنعتی جدید


همچنین این ماده با نام‌های کهربا، عسل، موم، موم گوش و یا با حروف اختصاری BHO نیز شناخته می‌شود. روغن حشیش بوتان شکل بسیار متمرکز شده‌ای از ماده‌ی مؤثر تشکیل دهنده‌ی ماری جوانا (تترا هیدرو کانابینول یا THC) است.

 این ماده را توسط فلزی داغ می‌سوزانند و دود آن را تنفس می‌کنند. علی‌رغم اینکه روغن حشیش بوتان از مواد تشکیل دهنده‌ی ماری جوانا است اما تأثیراتی بسیار فراتر از آن دارد که از دست دادن هوشیاری در افرادی که در معرض دود آن قرار می‌گیرند تنها یکی از آن‌ها است.

 BHO محلول در حلال‌های روغنی که اکثراً آتش‌زا هستند به فروش میرسد بنابراین خطراتی مانند آتش‌سوزی را نیز باید به تأثیرات منفی این ماده اضافه کرد. با کم کردن دُز این ماده از آن حشیش مصنوعی ساخته می‌شود.


۴. مالی

وقتی صنعت کمر به قتل انسان می‌بندد؛ ۵ ماده‌ی مخدر صنعتی جدید


ماده‌ی فعال تشکیل دهنده‌ی روان‌گردان مشهور یعنی اکستازی (MDMA (3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine است و از تصفیه‌ی کریستال‌های MDMA قوی‌ترین ماده‌ی روان‌گردان یعنی Molly به دست می‌آید.

 توهم زایی بسیار قدرتمند مالی می‌تواند به صدمات همیشگی مغزی و در نهایت مرگ منتهی شود؛ با بالا رفتن خلوص کریستال‌های MDMA در مالی نسبت به اکستازی تأثیرات وحشتناک این ماده در قربانیان افزایش پیدا می‌کند.

 همانند اکستازی حس اطمینان به شدت بالا همراه با توهم از تأثیرات این ماده است که باعث رخ دادن حوادثی وحشتناک برای مصرف کنندگان آن می‌شود.


۵. ساب اوکسان

وقتی صنعت کمر به قتل انسان می‌بندد؛ ۵ ماده‌ی مخدر صنعتی جدید


باپرونورفین نوعی مسکن است که در دُزهای محدود برای کاهش درد معتادان در حال ترک مخدرهای قوی مانند هروئین و هیدروکدون تجویز می‌شود. این ماده که با نام Suboxone در بازار عرضه شده است علیرغم موفقیت در درمان اعتیاد، مصرف آن به عنوان یک ماده‌ی مخدر جدید افزایش یافته است.

بیش از نیمی مصرف کنندگان این ماده از آن برای استفاده‌های تفریحی استفاده می‌کنند. خود زنی و دیگر زنی تنها قسمتی از تأثیرات مخرب روانی سو مصرف باپرونورفین است

عبدالله اسکندری بازدید : 170 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)

هفته نامه زندگی مثبت - دکتر پرویز رزاقی، روانشناس و مشاور خانواده: جلسه کاری مهمی را درنظر بگیرید که آینده شغلی تان به آن وابسته است یا شرایطی را درنظر بگیرید که قرار است به خواستگاری دختر مورد علاقه تان بروید یا برایتان خواستگار بیاید. این جور وقت ها بدترین اتفاقی که ممکن است برایتان بیفتد چیست؟ اینکه از شدت استرس، عرق از سر و رویتان بریزد و قرمز شوید و به تته پته بیفتید یا به اصطلاح دست و پایتان را گم کنید؟

 بله، این وافعا فاجعه است ولی استرس فقط این طوری خودش را نشان نمی دهد بلکه اگر طرف مقابل تان به زبان بدن آگاه باشد، می تواند تاحدی به استرس درون شما آگاه شود، حتی اگر خودتان خواسته باشید که به شدت آن را پنهان کنید. چطور چنین چیزی ممکن است؟ ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید که چطور باید مچ استرس را با استفاده از کلک های زبان بدن گرفت.

نشانه هایی که نگرانی و دلهره شما را لو می دهد


استرس؛ لغزنده مثل ماهی!

استرس یک هیجان فراگیر است که تاثیر خودش را در زبان بدن ما به خوبی نشان می دهد. نکته مهم در مورد استرس این است که اگر شما در یک بخش از وجود خودتان  استرس را کنترل یا آن را ماسکه کنید و همه سعی تان این باشد که بخواهید استرس و اضطراب خود را به گونه ای پنهان کنید، این هیجان بالاخره راهی برای ابراز وجود خود پیدا می کند.

نشانه استرس در سر و صورت

معمولا چشمان ما بهترین آینه هایی هستند که می توانند احساسات واقعی مان را نشان دهند. طبیعی است افرادی که استرس دارند از نگاه کردن مستقیم به چشمان طرف مقابل خودداری می کنند چون می ترسند جشمانشان آنها را لو بدهد. این افراد معمولا به زمین نگاه کرده یا روی یک جسم خاص تمرکز می کنند تا بتوانند حرفشان را بزنند.

علاوه بر این مضطرب ها بسیار سریع پلک می زنند و زمانی که به طرف مقابل نگاه می کنند مردمک چشمشان بسیار گشاد است. بد نیست بدانید که تاثیر دیگران اضطراب روی فیزیک ما، بالابردن ضربان قلب است. این مساله به دلیل ترشح آدرنالین در خون است که دو تاثیر مهم بر بدن می گذارد، اول اینکه گلوی فرد خشک می شود و صدایش می گیرد و دوم اینکه به هن و هن می افتد.

انگار دویده یا با کسی دعوا کرده است. گاز گرفتن لب ها یکی دیگر از نشانه هایی است که می تواند استرس شما را لو بدهد. البته این مساله به طور ناخودآگاه اتفاق می افتد. شاید حتی سعی کنید که صورت خود را بپوشانید و به این مساله احساسات تان (در اینجا حس اضطراب) را مخفی کنید.

نشانه استرس در شانه ها

آدم های استرسی شانه های افتاده دارند و حتی در بعضی از مواقع کاملا به جلو خم می شوند و دست های خود را هم به صورت ضربدری روی سینه قرار می دهند. اگر با خودتان فکر می کنید که دست به سینه بودن نشانه اعتماد به نفس است نه استرس، باید این نکته را بدانید که افراد استرسی جوری دست ها را روی سینه قرار می دهند که انگار می خواهند خودشان را جمع و از خود مراقبت کنند. به عبارت دیگر دیافراگم شان باز نیست.

نشانه استرس در دست ها

اگر نمی خواهید استرس خود را لو بدهید، یادتان باشد که کف دست ها را به هم نمالید و انگشت هایتان را به هم فشار ندهید. درست است که اینها حرکت های خودآرامی است، ولی به طرف مقابل نشان می دهد که شما دچار استرس و اضطراب هستید. بازی کردن با سکه ها یا کلیدهای در جیب، بازی با تلفن همراه، جویدن ناخن یا انگشت از دیگر علایم بدنی استرس است.

نشانه هایی که نگرانی و دلهره شما را لو می دهد


نشانه استرس در پاها

مهم ترین نشانه در زبان بدن فرد مضطرب حرکت های پاهای اوست؛ معمولا این افراد یکی از پاهای خود را کاملا مستحکم روی زمین قرار می دهند و در عوض پای دوم را به صورت کاملا نامنظم و ناخودآگاه تکان می دهند. یادتان باشد وقتی فرد استرس دارد، نمی تواند ریتم حرکت های پایش را هماهنگ کند و این کار را کاملا ناخودآگاه انجام می دهند.

سرمنشا این حرکت ها چیست؟ اضطرابی که در بالاتنه دفع شده و از طریق پا خودش را نشان می دهد. چون فرد مضطرب فکر می کند که پایش دیده نمی شود، بنابراین با تکان دادن پاها استرس خود را دفع می کند و این موضوع به نوعی حاشیه امنیت اوست.

حرکت های آرامش بخش زبان بدن

حرکت های آرامش بخش حرکت هایی هستند که ما برای بازگرداندن احساس امنیت به خود و  ایجاد دلگرمی و رفع استرس از آنها استفاده می کنیم.

1- مرتب کردن لباس

فرد معمولا بی جهت و بیش از اندازه لباس های خود را مرتب می کند و پیراهنش را می کشد تا صاف تر به نظر برسد یا یقه پیراهن خود را تنظیم می کند و...

2- گاز گرفتن ناخن و پوست

معمولا گاز گرفتن انگشت نشان دهنده این است که فرد احساس می کند کاری را اشتباه انجام داده و این فکر او را به استرس می اندازد. پس با این کار سعی می کند رفتار خود را تصحیح کند.

3- دست کشیدن در موها

این رفتار نوعی حرکت خودنوازشگرایانه است که ما با کمک آن اضطراب و عصبانیت خود را دفع و احساس خوبی پیدا می کنیم.

عبدالله اسکندری بازدید : 178 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)

وب سایت دکتر کرمانی:

بخورید و وزن کم کنید

اگر تا به حال رژیم هایی که امتحان کردید در راضی نگه داشتنتان ناموفق بوده اند به خواندن این مقاله ادامه دهید. یکی از بزرگترین چالشهایی که زمان کاهش وزن با آن دست و پنجه نرم میکنید احساس گرسنگی و وسوسه به خوردن است. راه حل ساده: غذاهای سیر کننده ای بخورید که با شما بمانند.


این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

غذاهایی که دارای فیبر، پروتئین و چربی گیاهی هستند بیش از دیگر غذاها احساس رضایت به فرد رژیم گیرنده میدهند. این مواد مغذی آرام هضم میشوند، پروسه ای که کمک میکند از نظر فیزیکی برای مدت بیشتری احساس سیری کنید و به معنای بالا نرفتن ناگهانی قند خون و انسولین است.

لیستی که در ادامه ارائه خواهد شد خالی از هرگونه غذای فرآوری شده یا دارو است، این لیست کاملا طبیعی است و غذاهای آن هم برای سلامت و هم برای برنامه غذایی شما مفید هستند.

سعی کنید از این مواد غذایی در برنامه خود استفاده کنید تا کم کم مصرف آنها تبدیل به عادت شود.

سیب زمینی

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

بسیاری از مردم فکر میکنند چون سیب زمینی شاخص گلیسمی بالایی دارد باعث بالا رفتن هوس غذا خوردن و اضافه وزن میشود، اما تحقیقات نشان داده چنین نیست.

در واقع سیب زمینی در بین غذاهای راضی کننده رتبه اول را دارد. سیب زمینی به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارد مدتی از چشم افتاده بود اما با تحقیقاتی که روی آن انجام شد محققان متوجه تاثیرش روی رژیم غذایی و کاهش وزن شدند.

جدای همه اینها، با اینکه سیب زمینی یک کربوهیدرات سنگین است، جزو سبزیجات نیز هست -- یک سیب زمینی متوسط حاوی 168 کالری 5 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر است. محققان معتقدند چون سیب زمینی دارای نشاسته مقاوم است به فرد احساس رضایت میدهد – نشاسته مقاوم ملکولی است که ما نمیتوانیم هضم کنیم.


سیب و گلابی

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

اگر نرم باشد یک گاز شیرین و آبدار است، اگر سفت باشد تردی رضایت بخشی دارد. گلابی یک بسته ی 100 کالری و پر خاصیت است که دارای 4 تا 6 گرم فیبر بعلاوه ی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.

در یکی از تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن محققان به این نتیجه رسیدند که سیب سودمند ترین غذا برای باکتری های روده است چون دارای مقادیر بالایی از ترکیبات غیر قابل هضم از جمله فیبر رژیمی است.

محققان بر این باورند که برقراری مجدد تعادل سالم باکتری در روده بزرگ باعث تثبیت فرآیند متابولیک بدن میشود، که به افزایش سیری و کاهش التهاب کمک میکند، ادامه این روند به بهبود بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی کمک میکند.


بادام

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

اگر به دنبال میان وعده ای کامل هستید که در حال حرکت استفاده کنید بادام گزینه ای مناسب است. چندین تحقیق نشان داده که استفاده از بادام به عنوان میان وعده باعث میشود تا مدت زیادی احساس سیری کنید، و در وعده های اصلی دچار پرخوری نشوید.

 یک مشت کوچک بادام سایز مناسبی است ( 28 گرم یا حدود 22 عدد بادام ) که تقریبا 160 کالری دارد، با خوردن این مقدار بادام دوز سالمی از چربی های اشباع شده، 3 گرم فیبر و 6 گرم پروتئین دریافت کردید. همچنین بادام حاوی ویتامین E است که برای سلامت مو، پوست و ناخن ها ضروری است.


عدس

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

جای تعجب نیست، سالیان سال است که مردم شکم خود را با عدس پر میکنند، کسانی که این کار را میکنند برای مدتی طولانی احساس سیری میکنند، به لطف 13 گرم پروتئین و 13 گرم فیبر در هر وعده ( سه چهارم فنجان ) این نتیجه دور از انتظار نیست.

در یک تحقیق به دو گروه از شرکت کنندگان غذا داده شد، یک گروع غذایی با عدس و گروه دیگر غذایی که زود هضم میشد مانند نان و ماکارونی. گروه اول تا 37 درصد بیشتر از گروه دوم احساس سیری داشتند.


قطعات کاکائو

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

حتما شنیده اید که شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان است، اما چرا این غذا جزو راضی کننده ها نیز هست؟ چون حاوی ماده ای شیمیایی به نام سروتونین است که مغز را شاد میکند.

این مزایا از دانه های کاکائو حاصل میشود اما به بعضی کاکائو ها قند نیز اضافه میشود. به همین دلیل است که برخی متخصصان توصیه میکنند کاکائو را در شکل اصلی آن یعنی به صورت دانه های کاکائو مصرف کنید.

 شکلات تلخ 70 درصد نیز انتخاب مناسبی است و توصیه میشود. از تئوبرومین موجود در کاکائو به صورت طبیعی انرژی خود را تقویت میکنید.


قلب شاهدانه

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

به عنوان دانه های روکش دار شاهدانه نیز شناخته میشوند، شاهدانه سرشار از پروتئین است حتی بیشتر از دانه ی چیا و کتان، در اندازه ی فیبر نیز چنین است. همچنین حاوی مجموعه کاملی از آمینو اسید ها و اسید چرب های ضروری است از جمله امگا 3، برای گیاه خوارانی که میخواهند مقدار بیشتری انرژی پایدار به وعده ی خود اضافه کنند شاهدانه انتخابی عالیست.

این دانه های پر خاصیت را میتوانید روی ماست، سالاد و اسموتی استفاده کنید.


لیمو


این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

آب و پالپ این میوه از خانواده ی مرکبات را به هر چیزی از آب خنک گرفته تا سالاد، اسموتی و ماهی پخته اضافه کنید طعمی فوق العاده به آن میدهد بدون اینکه حتی یک کالری به آن اضافه کند. علاوه بر خوش طعم کردن غذا فیبر پکتین موجود در این میوه کمک میکند با هوس گرسنگی بجنگید.

لیمو همچنین میوه ای قلیایی است که به تنظیم ph بهینه روده کمک میکند. به همین خاطر بعضی میگویند لیمو به هضم غذا و کاهش وزن نیز کمک میکند البته این ادعا هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.


ماست چکیده

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

برخی از متخصصان تغذیه به مراجعین خود توصیه میکنند از انواع لبنیات استفاده کنند، مخصوصا انتخاب های سرشار از پروتئین مانند ماست چکیده و پنیر محلی.

خواص ماست به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته و ثابت شده است. در تحقیقی که سال پیش انجام شد به شرکت کنندگان سه ساعت بعد از وعده ی ناهار 160 کالری میان وعده از سه نوع ماست با پروتئین کم، پروتئین متوسط و پروتئین بالا داده شد.

 کسانی که ماست پر پروتئین خورده بودند (یک وعده 160 کالری از ماست چکیده حدود 24 گرم پروتئین دارد ) برای مدت طولانی احساس سیری میکردند و شام را دیرتر نسبت به باقی شرکت کننده گان میل کردند. برخی تحقیقات نیز نشان داده اسیدی که هنگام تخمیر ماست بوجود می آید باعث ایجاد احساس رضایت میشود.


تخم مرغ

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

یک عدد تخم مرغ بزرگ آب پز شده تنها 140 کالری دراد و در عوض 12 گرم پروتئین کامل به بدن میدهد ، پروتئین کامل یعنی حاوی 9 آمینو اسید ضروری است که بدن نیاز دارد اما نمیتواند خودش بسازد ( تمام پروتئین های حیوانی حاوی پروتئین کامل هستند ) محققان دریافتند خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه به رژیم گیرندگان کمک میکند در کل 24 ساعت روز کمتر احساس گرسنگی کنند، به این صورت که قند خون را متعادل نگه میدارد و کاری میکند در طول روز کمتر کالری مصرف کنند.


گوشت گاو کم چرب

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

قسمت های کم چرب گوشت گاو مانند گوشت راسته و فیله سرشار از پروتئین هستند و حاوی مجموعه کاملی از آمینو اسید ها نیز هستند، که به همین خاطر غذایی بشدت راضی کننده است. یک قطعه 114 گرمی گوشت راسته حاوی 200 کالری و 32 گرم پروتئین است.

فقط باید مواظب باشید که زیاده روی نکنید – حتی تکه های بدون چربی گوشت قرمز نیز مقادیر زیادی چربی اشباع دارد و خوردن بیش از حد آن باعث افزایش خطر بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 میشود. خود را به یک وعده در هفته محدود کنید.


سوپی که بر پایه آب مرغ باشد

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

بر اساس آخرین تحقیقات راضی کننده ترین غذاها آنهایی هستند که سرشار از پروتئین و فیبر هستند، در کنار مقدار زیادی آب. پیدا کردن غذایی که هر سه این موارد را داشته باشد مشکل است، اما خوردن سوپی که بر پایه ی آب مرغ باشد در کنار سبزیجات و حبوباتی مانند عدس و لوبیا همه ی مواردی که گفته شد را داراست.

سبزیجات حاوی فیبر در حالی که بسیار کم کالری هستند برای مدتی طولانی سیر نگهتان میدارند در مورد عدس و لوبیا نیز به اندازه کافی میدانید و توضیح داده ایم.


بلغور جو دوسر گرم

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

تنها کافیست مطمئن شوید کامل پخته اند. تحقیقات نشان داده بلغور جو دو سر پخته شده با شیر کم چرب بسیار راضی کننده تر از بلغور جو دو سر سرد با شیر کم چرب است.

شرکت کنندگانی که 220 کالری از بلغور جو دو سر گرم استفاده کرده بودند در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان مدت زمان بیشتری احساس سیری کردند، احتمالا به دلیل ویسکوزیته بالاتر از بتا-گلوکان در بلغور جو دوسر پخته شده.

دیگر تحقیقات میگویند شاید به دلیل نشساته ی مقاومی که دارد باعث تقویت باکتری های مفید روده میشود که حتی باعث خوش خلقی نیز میشود.


تمشک

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

توت ها از با ارزش ترین میوه ها هستند، چون باعث میشوند آهسته تر آنها را بخورید و بیشتر مزه کنید، این کار درجه راضیت مندی را بالا میبرد. تمشک رسیده آفتاب خورده طعم شیرینی دارد، اما به شکلی عجیب قند کمی دارد ( یک فنجان تنها 5 گرم ) و فیبر بالایی دارد ( 8 گرم در یک فنجان ) این یعنی میتوانید میل به شیرینی خود را بدون بالا بردن مصرف قند ارضا کنید.

تحقیقات نشان داده توت های سرشار از پلی فنل مانند تمشک حتی میتوانند میزان هضم نشاسته نان را پایین بیاورند.


تره فرنگی

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

تحقیقات جدید نشان میدهد سلامت معده -- که تحت تاثیر خلق و خو، سیری، و سوخت و ساز بدن بدن است – بسیار نزدیک به گوناگونی باکتری های مفید روده است، که با نام میکروبیوم شناخته میشوند.

باکتری های روده باید با فیبر رژیمی تغذیه شوند تا رشد کنند، اما بیشتر فیبری که ما مصرف میکنیم زنجیره ای کوتاه دارند. تنها فیبر های الیافی و سلولری ( نوعی پروبیوتیک ) میتوانند تمام راه را از سیستم گوارش دوام بیاورند. تره فرنگی یکی از بهترین منابع فروکتان ( 10 گرم در هر تره فرنگی ) و سلولز است.

 یک توصیه: پختن زنجیره فیبر را کوتاه میکند پس برای اینکه بهره ی کامل را از مزایای تره فرنگی ببرید آن را به صورت خام یا کمی پخته میل کنید.


ماهی

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

ماهی یکی دیگر از منابع موثر پروتئین است. بسیاری از انواع ماهی سفید بسیار کم چرب هستند، انواع چرب تر نیز مانند قزل آلا هستند که سرشار از چربی سالم امگا 3 هستند.

برخی تحقیقات نشان داده پروتئین موجود در ماهی بیشتر از گوشت گاو رضایت بخش است، اما برای توضیح این مسئله به تحقیقات بیشتری نیاز است.


ذرت بو داده

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

میدانستید که ذرت بو داده یکی از غلات کامل است؟ سه فنجان از آن 3 گرم فیبر و به همین اندازه پروتئین دارد. اما بزرگترین ترفند این غذا سایز آن است.

چهار فنجان ذرت بو داده جای زیادی را در معده اشغال میکند و همچنین مدت زمان زیادی طول میکشد که این چهار فنجان را میل کنید، اگر این مقدار ذرت را با کمی نمک و روغن برای خود درست کنید کمتر از 150 کالری خواهد داشت.

تحقیقات نشان داده استفاده از ذرت بو داده به عنوان میان وعده به کسانی که رژیم میگیرند کمک میکند بیشتر احساس سیری کنند و بتوانند در مسیر رژیم باقی بمانند.


دانه کتان

این غذاها کمک می کنند وزن کم کنید

تجربیات نشان میدهد دانه ها در بوجود آوردن احساس سیری و پری فوق العاده هستن. تحقیقات دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان میدهد اضافه کردن 2.4 گرم فیبر دانه ی کتان به یک وعده که فاقد فیبر است احساس رضایتمندی و سیری از آن وعده را بسیار بالا میبرد.

یک قاشق غذا خوری دانه ی کتان خرد شده حاوی 37 کالری، 2 گرم اسیدهای چرب اشباع نشده، که شامل امگا 3 است و 2 گرم فیبر است. نکته: دانه ی کتان کامل ( خرد نشده ) بدون اینکه هضم شود از دستگاه گوارش عبور میکند. پس به صورت خرد شده خریداری کنید یا خودتان این کار را انجام دهید.

عبدالله اسکندری بازدید : 202 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)
به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح  در گذشته نه چندان دور کسي از مضرات روغن جامد مطلع نبود، اما نسل روغن‌هاي پرطرفدار جامد در حال انقراض است و بخش اعظم روغن‌هاي مصرفي، روغن مايع گياهي است.
 
در اين بين روغن‌هاي مخصوص سرخ‌کردن نيز با ورودشان به بازار صنايع غذايي، به ما يادآوری کردند که روغن‌های مايع معمولی هم براي سرخ‌کردن و حرارت بالا توليد نشده‌اند. با وجود آنکه هنوز هم خيلي‌ها اعتقاد دارند روغن‌نباتي مزه غذا را بهتر مي‌کند، اما ديگر کمتر کسي است که براي سرخ‌کردن از روغن‌هاي معمولي استفاده کند.
 
بد اقبالی روغن سرخ کردنی در دنیا
فرهنگ غذايي كشورهاي ديگر اين است كه موادغذايي را فقط كمي تفت مي‌دهند. مسلما چنين فرهنگ غذايي نيازي به استفاده از روغن سرخ‌کردني ندارد. اين صحبت‌ها به اين معني نيست كه در ديگر كشورها روغن سرخ‌كردني وجود ندارد اما مردم عمدتا روغن‌هاي خالص مثل روغن كنجد، زيتون، سويا و. . . را انتخاب مي‌كنند. در كشورهاي خارجي براي مصارف خانگي از روغن سرخ‌كردني استفاده نمي‌كنند زيرا اساسا چندان غذاهاي سرخ‌كردني آن هم با سرخ كردن‌هاي طولاني‌مدت مصرف نمي‌كنند. درحقيقت فقط براي مصارف صنعتي و برخي رستوران‌ها مثل مك دونالد روغن سرخ‌كردني مصرف مي‌كنند كه پايه آن پالم و مشتقات پالم است.
 
اعتدال را رعایت کنید!
تحقیقات نشان می دهد چربی های ترانس، میزان کلسترول بد خون را افزایش داده و کلسترول خوب را کاهش می دهند. این امر سبب افزایش احتمال بیماری های قلبی عروقی می گردد. بیشتر چربی های ترانس در غذاهای سرخ شده، ساندویچ ها و روغن نباتی وجود دارد. با توجه به این که طبق آمار موجود، سرانه مصرف روغن جامد برای هر ایرانی حدود ۱۴ کیلوگرم و روغن مایع حدود ۴۰ گرم است باید صنایع کشور استراتژی خود را برای کاهش اسیدهای چرب اشباع شده و ایزومر ترانس، طوری تنظیم کنند که مصارف خوراکی مناسب تر و از زیان کمتری برخوردار باشند.
 
روغن سرخ کردنی، ممنوع!
برای سرخ کردن مواد غذایی، هیچ وقت از روغن مایع استفاده نکنید ، زیرا سریعا اکسیده شده و تولید مواد سرطان زا می کنند. برای سرخ کردن از روغن مخصوص سرخ کردنی و در صورت نداشتن، از روغن جامد استفاده کنید.مارک خاصی را توصیه نمی کنم فقط باید این نکات را دقت کنید.تاریخ مصرف روغن و اینکه ذکر شده باشد روغن مخصوص سرخ کردنی و درجه چربی ترانس آن کمتر از 10 باشد.
 
چربی های غیر اشباع بهترین گزینه است
چربی غیر اشباع در روغن زیتون گردو، آجیل، غذاهای دریایی و تخم مرغ یافت می شود. این چربی برعکس چربی اشباع، باعث کاهش تری گلیسیرید ها (اسید هایچرب) و افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می گردد و به این طریق کلسترول وارد کبد می شود.
چربی های اشباع در دمای معمولی جامد، ولی چربی غیر اشباع در دمای معمولی مایع هستند.
چربی غیر اشباع برای ساخت سلول های مغز، سلامت قلب و نیز برای اعصاب چشم خوب می باشد.
 
امگا 3 ،بی نظیر ترین روغن دنیا
در حدود 20 سال پیش، محققان یکی از انواع چربی های غیر اشباع را یافتند و آن را " امگا 3 " نامیدند و چون این چربی در بدن ساخته نمی شود، به همین خاطر یکی از چربی های ضروری برای بدن است.
امگا 3 موجب کاهش چربی و فشار خون می شود و جلوی ضربان نامنظم قلب را می گیرد.
 
اخیرا تحقیقات نشان داده است که روغن آفتابگردان صنعتی و روغن‌های حاوی اسید آراشیدونیک مانند روغن جوانه ذرت،به علت ایجاد التهاب موجب افزایش درد و رنج افراد مبتلا به التهاب مفاصل و همچنین تولید رادیکال‌های آزادی است که برای بدن مضر است.
 
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند، روغن های مایع آفتابگردان چون به صورت مایع می باشند زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و گاهی عوارض آن ها در میان غذاها نسبت به روغن های جامد دوچندان می شود از این رو بهتر است مصرف ان ها را به حداقل رساند و یا روغن های دیگری را جایگزین آن ها کرد.
 
بهترین روغن های خوراکی سرخ کردنی:
1- روغن زیتون
2- روغن کنجد
3- روغن محلی (روغن زرد)
4- روغن دنبه گوسفند
 
خداحافظ کلسترول
روغن کنجد به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت دود نمیکند، کف نمیکند، تغییر رنگ نمیدهد و بوی نامطبوع در آشپزخانه تولیدنمیکند. به همین دلیل جهت سرخ کردن بسیار مناسب است. در عین حال موجب خوش طعم شدن مواد غذایی شده و برای تهیه و مصرف سالاد توصیه میگردد.
 
همچنین این روغن یکبار مصرف نمیباشد و میتوانید بدون اینکه نگران سرطان و یا بیماری دیگری باشید چندین بار برای سرخ کردن غذا از آن استفاده کرده و از طعم خوش آن لذت ببرید.
عبدالله اسکندری بازدید : 174 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)

بايد توجه داشت كه واريس تنها بر زيبايي تاثير ندارد. به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ علامتي از عملكردي نادرست در بدن است و بايد توجه جدي براي بهبود جريان خون صورت گيرد. دمنوش هاي گياهان دارويي براي درمان و بهبود واريس بسيار مفيد هستند كه اگر برخي توصيه هاي سبك زندگي نيز رعايت شود، تاثير بهتري خواهد داشت.

واريس چيست؟

واريس در نتيجه اتساع يك يا چند رگ در قسمت هاي مختلف بدن ايجاد مي شود اما معمولا در پاها و صورت بروز مي كند. در بعضي موارد، اين اتفاق در درون بدن مي افتد و گرچه ديده نمي شود اما درد بسياري ايجاد مي كند. هموروئيد نيز جز واريس محسوب مي شود و مي توان اين مشكل را نيز به كمك دمنوش هاي گياهي درمان كرد.

شاه بلوط هندي

خواص اين گياه در بهبود جريان خون كاملا شناخته شده است و در بسياري از درمان هاي طبيعي براي بهبود واريس توصيه مي شود. تركيبات آن باعث بهبود عملكرد عروق شده و حجم رگ ها را كاهش مي دهد. اين گياه همچنين براي درمان احتقان كبد و خستگي پاها نيز كاربرد دارد.

براي تهيه اين دمنوش، گياه خشك را به مدت 3 دقيقه بجوشانيد و بگذاريد 3 دقيقه ديگر نيز بماند. پس از صاف كردن ميل نماييد.

چوب سرو

اين گياه از قرن ها پيش به دليل خواص دارويي كاربرد داشته است. ميوه آن تاثير قابض دارد و به دفع مايعات اضافي بدن كمك مي كند.  دمنوش آن همراه با جوانه ها و برگ ها آماده مي شود.

فندق

درخت فندق به خاطر ميوه خوشمزه اش شناخته مي شود اما برگ هاي آن نيز سرشار از تانين و فلاونوئيدهاست كه اين تركيبات براي پيشگيري و درمان واريس عالي هستند.

اين دمنوش بسيار مفيد خواهد بود زيرا از احتباس آب بدن نيز پيشگيري مي كند، كم خوني را بهبود مي بخشد و با پوكي استخوان نيز مقابله مي كند. به علاوه، استرس را كاهش مي دهد و عملكرد روده ها را تسهيل مي كند.

درخت مو

تاك انگور قرمز به خاطر ميوه هاي خوشمزه و خواص متعدد بسيار طرفدار دارد. برگ هاي آن در سلامت عروق مؤثر است و به بهبود خستگي پاها كمك مي كند. همچنين سرشار از ويتامين ها و تانين است، مقاومت مويرگ ها را بهبود مي بخشد و با نارسايي عروق مقابله مي كند.

برگ هاي خشك را به مدت 10 دقيقه بجوشانيد و بگذاريد 5 دقيقه ديگر نيز بماند.

توصيه هاي كاربردي براي بهبود واريس

درمان هاي گياهي اگر با توصيه هاي زير همراه باشند بسيار مؤثر خواهند بود:

  • از شستشوي پاها با آب گرم بپرهيزيد و هميشه با آب ولرم يا سرد دوش بگيريد.
  • در بعضي موارد يبوست تاثير منفي بر واريس دارد زيرا باعث احتقان در ناحيه لگن مي شود كه مانع از جريان صحيح خون مي گردد. پس توصيه مي شود به عملكرد مطلوب روده ها توجه شود.
  • اين گياهان را مي توان همراه با روغن هاي گياهي به عنوان مرهم نيز استفاده كرد.
  • از بي تحركي دوري كنيد. حتما هر روز ورزش كنيد و پياده روي حداقل يك كيلومتر را در برنامه خود بگنجانيد.
  • از قرار گرفتن طولاني مدت در نور خورشيد بپرهيزيد.
  • هنگام خواب بالشي را زير پاها بگذاريد تا جريان خون بهتر انجام شود.
  • علاوه بر مايعات موجود در غذاها و دمنوش ها، روزانه يك و نيم تا دو ليتر آب بنوشيد.
  • اضافه وزن يكي از عوامل تشديد كننده واريس است. تغذيه متعادل و كاهش تدريجي غذا مي تواند در بهبود اين بيماري مؤثر باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    محبوب ترین بازیکن های پرسپولیس از نظر شما کیست ؟ (میتوانید چند گزینه انتخاب کنید)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 509
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 314
  • بازدید ماه : 712
  • بازدید سال : 3,880
  • بازدید کلی : 208,626